İngilizce Yaz Tatili Anlatma Örnekli

İngilizce yaz tatili anlatma ödevi, öğrenciler için önemli bir dönem olan yaz tatili sonrası öğretmenler tarafından verilen bir ödevdir.

Tatil dönüşü öğrenciler, İngilizce olarak tatillerinin nasıl geçtiğini İngilizce yaz tatili anlatma ödevinde anlatırlar. İngilizce konuşma pratiğinin geliştirilmesi için verilen bu ödevin doğru şekilde yapılabilmesi için de bazı cümlelerin bilinmesi gerekir. Yaz tatili anlatılırken kullanılan kalıplaşmış İngilizce cümleler vardır.

İngilizce Yaz Tatili Nasıl Anlatılır?

İngilizce yaz tatili anlatma için ilk olarak nereye gidildiği söylenir. Daha sonra orada gezilen yerler, hissedilen duygular anlatılır. Yaz tatili planı, kompozisyon şeklinde de yazılabilir. Bunun için giriş, gelişme ve sonuç bölümleri oluşturulmalıdır. Giriş bölümünde nereye ve nasıl gidildiği; gelişme bölümünde orada nerelerin gezildiği ve neler hissedildiği; sonuç bölümünde ise tatilin nasıl sonlandığı ve özet olarak nasıl geçtiğinden bahsedilir. Tatiller yurt içinde yapılabildiği gibi yurt dışında da yapılabilir.

Antalya’da Yaz Tatili Anlatma

İngilizce yaz tatili anlatma örneklerinden birine bakalım.

Last summer, I went to Antalya for holiday. It was an increadible holiday for me and my family. My grandmother and grandfather live in Antalya and we stayed with them. I read some books during the holiday. We visited somewhere in Antalya. Especially, I loved Düden Waterfall and took many pictures.  Also, we visited Antalya Museum and Kepez Toy Museum. I ride a bike in the streets of Kaleiçi. Side Ancient City and Aspendos are other places which we visited.

Geçen yaz tatil için Antalya’ya gittim. Ben ve ailem için inanılmaz bir tatildi. Ananem ve dedem Antalya’da yaşıyorlar ve biz de onlarla birlikte kaldık. Tatil boyunca birçok kitap okudum. Antalya’da birçok yer gezdik. Özellikle Düden Şelalesi’ne bayıldım ve birçok fotoğraf çektim. Ayrıca Antalya Müzesi’ni ve Kepez Oyuncak Müzesi’ni de ziyaret ettik. Kaleiçi sokaklarında bisiklet sürdüm. Side Antik Kenti ve Aspendos da diğer ziyaret ettiğimiz yerler.

Paris’te Yaz Tatili Anlatma

İngilizce yaz tatili anlatma için yurtdışı tatiline örnek verelim.

I want to tell you about my summer vacation in Paris. Last summer, we went to Paris, the capital of France. My mother and my dog Sugar were so excited about our holiday in Paris. We took lots of pictures. We visited Eiffel Tower and it’s amazing. Also I saw Champs-Elysees street. When we landed at Charles de Gaulle Airport, the weather we are used to in Turkey is not the same here.

Sizlere Paris tatilimden bahsetmek istiyorum. Geçen yaz Fransa’nın başkenti Paris’e gittik. Annem ve köpeğim Sugar, Paris’teki tatilimiz için çok heyecanlıydı. Birçok fotoğraf çektik. Eyfel Kulesi’ni ziyaret ettik ve o mükemmeldi.

Ayrıca Champs-Elysees caddesini gördüm. Charles de Gaulle Havaalanı’na indiğimizde Türkiye’de alışkın olduğumuz hava yoktu.

İngilizce Yaz Tatili Anlatmak İçin Kullanılan Cümleler

İngilizce yaz tatili anlatma için kullanılan kalıplaşmış cümleler vardır. Bunlardan bazıları;

• My summer holiday: Yaz tatilim
  • My best holiday: En iyi tatilim
  • My family and I went to Bodrum last summer: Ben ve ailem geçen yaz Bodrum’a gittik.
  • We stayed in a good hotel: Güzel bir otelde kaldık.
  • We swam a lot of in Antalya: Antalya’da çok yüzdük.
  • Three week went very quickly: İki hafta çok çabuk geçti.
  • The meals were delicious: Yemekler lezzetliydi.
  • The temperature was about 35 degree: Sıcaklık yaklaşık 35 dereceydi.

İngilizce yaz tatili anlatma için speaking ve writing  becerinizin gelişmiş olması gerekir. Educall’da ana dili İngilizce olan eğitmenlerimizle İngilizce speaking eğitiminizi gerçekleştirebilirsiniz. Ayrıca üyelik sonrası kullanıcı panelinizden diğer İngilizce becerilerinizi geliştirmek için planlanmış çalışmalara katılabilirsiniz. Demo kaydınızı yapın. Seviyenizi belirleyelim. Sonrasında İngilizce konuşmayı ana dili İngilizce olan eğitmenlerimizle deneyimlemeye hemen başlayın.