Kişiye Özel Eğitim Sistemi ve Kazanımları

Genel uygulamaların yerini kişiye özel uygulamaların alması, zaman ve kazanım açısından verimi artırmaktadır.

 

Bir restorana gittiğinizde ne yemek istediğinize kendiniz karar verirsiniz. Pişireceğiniz yemeğin içinde bulunacak malzemeleri kendi damak zevkinize uygun seçersiniz. İzleyeceğiniz bir film, göreceğiniz bir yer, giyeceğiniz bir kıyafet tercihinizi kendi ihtiyaç ve zevklerinize göre yaparsınız. Hatta yakın bir tarihte izlediğim Black Mirror – Bandersnatch’te olduğu gibi, bir film veya dizinin senaryosunu bile istediğiniz doğrultuda siz belirleyebilirsiniz.

 

Durum böyle olunca, eğitimde kişiye özel uygulamalar daha da artacağa benziyor. Aynı sınıftaki öğrencilere aynı programı uygulamak, o konuyu sınıf arkadaşlarına kıyasla daha hızlı öğrenen kişinin zamanla konsantrasyonunun dağılmasına neden olur. Veya sınıf içi özel İngilizce kursu ya da diğer branşlarda, ortalama bilgisi aynı olan 15-20 hatta bazen daha fazla kişiyi aynı sınıfa yerleştirirler. Ancak o kişilerin her birinin aynı bilgiye sahip olmadığını hepimiz biliyoruz.

 

Öğrenci görüşmelerinde “çocuğunuz çok zeki, konuyu çok hızlı anlıyor ancak sonrasında sınıftaki düzeni bozuyor”  şeklindeki bir şikayetle kastedilen çocuğun; daha zeki oldugu için konuyu sınıf ortalamasından daha önce öğrendiği ve öğretmenin çalışmayı diğer öğrenciler ile paylaşması sırasında öğrenci konsatre kaybına uğraması söz konusudur. 

 

Tüm bu uygulamaların aksine Educall Academy her bir kişi için ayrı müfredat uygulayan bir sisteme sahiptir. Kişiye özel eğitim sisteminin uygulandığı ve belli aralılarla öğrencideki gelişmeye göre müfredatını güncelleyen bir yazılım sistemidir. Educall Academy Platformu eğitmenlere entegre CRM sistemi sayesinde takip edilmektedir.

Öğrenci sistemde bir üst seviyeye geçişini kendisi belirler. Bazı öğrenciler 1 ayda geçiş yaparken bazıları 6 ayda seviye atlayabilir. Educall’da haftada 3 gün 25 dakika eğitim alan bir kişi ortalama 3.5 ayda bir seviye ilerleyebilir.

 

Yazılım öğrenciyi sürekli olarak takip eder. Verilen görevlerden tamamladıklarının, başarı durumuna göre öğrencinin neye ihtiyacı olduğunu tespit eder ve öğrencinin eğitim müfredatını düzenli olarak günceller. Amaç öğrencinin iyi olduğu bir konuda çok zaman kaybetmeden, daha çok ihtiyacı ve eksiği olan konularla karşılaşıp pratik yapmasını sağlamaktır. Örneğin öğrenci gelecek zaman testinde yeterli başarıyı gösteremedi ise, öğrenciye tekrar atanan konular gelecek zaman ile ilişkilidir. Gelecek yaz tatilinde neler yapacaksın? Sence 5 yıl sonra teknoloji nerelerde olacak? gibi konular ile öğrenciye gelecek zaman konusu uygulamalı olarak kazandırılacaktır. Öğrenci bu alandaki görevlerini tamamlayınca yazılım tarafından konularında yeniden düzenleme yapılmaktadır.

 

İşte bu ve bunun gibi kişiye özel uygulamalar ile kişiye ihtiyacı olan konular verilir. Böylelikle öğrencinin konsantrasyonu dağılmadan, düzenli olarak yeni kazanımlar eklenir. Hedeflenen başarı, sınıf içi eğitimlere göre daha kısa sürede ve verimli bir şekilde gerçekleşir.

352    |   0